It is currently Thu Sep 09, 2010 10:53 am

All times are UTC [ DST ]

Page 2 of 2 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: hulp nodig bij ontslag bij Sabam
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 10:56 am 

Voor al wie ontslag wil nemen bij Sabam:

Over ontslag nemen als vennoot (wie zich aansluit, wordt een vennoot) zegt Sabam:
"Een vennoot kan zijn ontslag slechts indienen door een persoonlijke betekening per aangetekende brief gericht aan de maatschappelijke zetel van de Vennootschap binnen de eerste zes maanden van het maatschappelijk jaar. Het ontslag heeft uitwerking in het begin van het volgende maatschappelijk jaar."

Hoe doe je dat?
Download en print het Word- of pdf-document hier:
http://www.ramsabam.be/doc/annemie/Ontslag_Sabam.doc
http://www.ramsabam.be/doc/annemie/Ontslag_Sabam.pdf .
Vul naam en adresgegevens correct in en vergeet je handtekening niet. De brief moet AANGETEKEND verzonden worden naar het adres bovenaan de brief. Iets aangetekend verzenden doe je op het postkantoor.
Doe dit in de eerste helft van het jaar (de maanden januari, februari, maart, april, mei of juni). Dan gaat het ontslag automatisch in vanaf 1 januari van het daaropvolgende kalenderjaar.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 14, 2009 10:54 am 

Vandaag kreeg ik bericht van Sabam, van een zekere Annemie nota bene, dat mijn ontslag voor de vergadering is gekomen en dat ik vanaf 1 januari, 2010 officieel ontslagen ben. Mijn inschrijvingsgeld zal tevens worden teruggestort.

Een ontslagbrief aangetekend opsturen was blijkbaar niet nodig, want tot nu toe heb ik enkel via email met hen gecommuniceerd. Boviendien is de datum een jaar teruggeschroefd. Ik ben wel blij dat ze dit zo snel hebben geregeld, maar ik vraag me af waarom...
Ik heb in mijn email wel vermeld dat ik een aantal keer niet betaald geweest ben voor mijn auteursrechten. Misschien hebben de lopende gerechtszaken en de negatieve publiciteit ervan hier iets mee te maken.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 15, 2009 9:06 am 
Site Admin

wel ... ik begin te merken dat er bij Sabam langzaam aan dingen beginnen te rollen! Ik ben zelf uitgenodigd voor een gesprek om onderzoek te doen naar een makkelijker kader voor creative commons. Ik heb altijd aangedrongen op dialoog en heb ook altijd volgehouden met mijn dossiers ... al duurde het maanden en moest ik 30 keer bellen en mailen ... ik ben nu aan het kijken om mij vrij te kunnen maken op de voorgestelde datums, normaal ga ik een toer doen in scandinavie om daar met wat mensen te spreken van Piratenpartiet en enkele Zweedse / Noorse opensource goeroes. De problematiek in zweden is wel min of meer bekend veronderstel ik :) corrupte rechters, politiek die naar de Jankees hun pijpen danst en het volk dat flink zijn stem heeft laten horen door op de piratenpartiet te stemmen ... zij zitten ook in het europarlement. Daar valt dus nog wat bij te leren :) maar ik ben tevreden te horen dat het soms dus echt wel op een menselijke manier kan. Desondanks zou ik wel aandringen om schriftelijke bevestiging te vragen ... anders kan het je nog zuur op breken :)

Profile  

PostPosted: Wed Sep 16, 2009 7:46 am 

Da's goed nieuws voor u, Bart.
Maar zo maken ze het wel des te ingewikkelder, wat moet je nu doen om ontslag te nemen? Bellen? Mailen? Schrijven? Is jouw snellere procedure een uitzondering, of gaan ze die voor iedereen toepassen? Toch weer typisch Sabam: de in-het-wilde-weg aanpak, de ene zus, de andere zo, naargelang wie 't hardste "zaagt".

Profile  

Page 2 of 2 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC [ DST ]